Idea Moto Concierge

16 stycznia 2019 / Przez Krzysztof Hańbicki

Przewodnia idea MOTO CONCIERGE w momencie powstania projektu była innowacyjna. Indywidualny opiekun, specjalista (konsjerż) Państwa spraw związanych z zakupem i użytkowaniem samochodu, który pracuje bezpośrednio dla Kupującego, wykorzystując swoją wiedzę na korzyść Kupującego, chroniąc go przed pułapkami, jakie czyhają na rynku motoryzacyjnym – to cel, jaki mi przyświeca od momentu tworzenia projektu.

Dla mnie osobiście zastanawiające jest jak długo dotychczasowy model sprzedaży, w którym handlowiec reprezentuje sprzedawcę i jego interes, będzie modelem dominującym w stosunku do choćby naszego modelu handlowego.

Było już kilka inicjatyw rynkowych, których celem było wprowadzenie rozwiązań, które dawałyby Kupującym więcej komfortu, bezpieczeństwa i korzyści. Rynek ciągle szuka optymalnego rozwiązania. Wyobrażam sobie, iż przyjdzie czas, kiedy zainteresowanie Kupujących będzie na tyle duże, iż doprowadzi do sytuacji, kiedy w punkcie sprzedaży Kupujący będzie miał swobodę wyboru pomiędzy: sprzedawcą zatrudnionym u sprzedającego a konsjerżem, który będzie reprezentował właśnie tego Kupującego. Jako podmiot niezależny od sprzedającego będzie mógł przekazać pełną wiedzę na temat samochodu, oferty, uwarunkowań formalnych związanych z danym zakupem, porównać z ofertą innych uczestników rynku. Wybrać to, co jest najlepsze dla Kupującego, doprowadzić formalności do końca oraz ku zadowoleniu Kupującego dostarczyć samochód pod wskazany adres. Na życzenie dbać o bieżące sprawy związane z codzienną eksploatacją samochodu (wyjazdy ma myjnię, do serwisu, tankowanie…).

Aktualny stan przypomina mi sytuację sprzed ponad 20 lat, kiedy pracowałem w jednej z największych w kraju firm outsourcingowych. Kiedy trzeba było tłumaczyć, że warto jest korzystać z zewnętrznej usługi – minęła odpowiednia ilość czasu i rozwiązania, które wtedy wchodziły na rynek, dziś są normą.

Pragnę podzielić się z Państwem inicjatywami rynkowymi, które wychodzą naprzeciw promowanej przez nas idei:
http://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Volvo-Consierge-rewolucyjna-usluga,23270,1
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22459232,ciekawa-oferta-szwedow-volvo-xc40-jak-telefon-w-abonamencie.html – wprawdzie tylko: „Raz w roku klient może skorzystać z usługi, która dostarczy samochód do serwisu, a następnie dostarczy pod dom lub inny wskazany adres.” – ale jest ;-)

Nasi klienci od lat korzystają z takich udogodnień. Teraz od Państwa zależy, jak będzie wyglądał rynek motoryzacyjny…